No jautras brīvā laika pavadīšanas līdz komandu saliedēšanai un nopietniem psiholoģiskajiem treniņiem – spēles mūsdienās ir kļuvušas par rīku ar ļoti plašu pielietojumu. Arī to izmantošana mārketingā ir iecienīta, īpaši ja tiek padomāts par spēles lietotāja pieredzi. 

Galda spēļu uzvaras gājiens

Ilgošanās pēc jēgpilnas personiskās mijiedarbības ir likumsakarīgs rezultāts tām izmaiņām, kādas mēs pēdējo pāris gadu laikā esam pieredzējuši pasaulē. Un tas saistāms ne tikai ar pandēmijas ierobežojumiem, bet arī izolētību ar tehnoloģijām. Pilnībā mainoties veidam, kā cilvēki ir socializējušies līdz šim, daudziem nācās meklēt veidu, kā pavadīt savu brīvo laiku ģimenes vai draugu lokā. Un dažāda veida galda spēles šajā laikā ieguvušas vēl nebijušu popularitātes virsotni. 

Galda spēle. Pasūtītājs – Brain Games

Spēles vieno paaudzes

Atšķirībā no digitālajiem medijiem galda spēlēs nav plaisas starp paaudzēm un tās nodrošina socializēšanos un mijiedarbību, kas ir būtiska ikvienam cilvēkam. Šī brīža tirgus noteicēji – Y jeb tūkstošgades paaudze ir pēdējā paaudze, kuras bērnības rotaļu pieredze ir balstīta uz galda spēlēm. Visas nākamās paaudze ir augušas, lielā mērā izmantojot spēles ekrānos. Tomēr arī Z paaudze uzrāda augstus rādītājus galda spēļu lietošanā. Un ja agrāk šī industrija bija balstīta uz ģimenēm ar bērniem kā galveno auditoriju, tad Y paaudze ir ieviesusi pamatīgas izmaiņas ar pieprasījumu pēc stratēģiskām spēlēm, kuras galvenokārt spēlē tikai pieaugušie. 

Piemērs drukas projekta vadībai

Cik lielu kasti vajadzēs spēlei? Kā visi spēles elementi sakārtosies kastē? Kādi ir visi spēles norisei nepieciešamie elementi? Šie un daudzi citi jautājumi parāda, cik svarīgi, lai jūsu spēles ideju īstenotu pārbaudīti drukas profesionāļi, kuri ar savu pieredzi var atklāt daudzas, iespējams līdz šim neapzinātas iespējas. Galu galā – vai esat padomājuši par to, kā salocīt spēles laukumu un cik liela kaste ir nepieciešama, lai tā būtu pamanāma veikala plauktā? Jā, vēl viens padoms no pieredzes – spēlētājiem noteikti noderēs arī jūsu spēles noteikumi. Katra pārdomātākā detaļa atmaksāsies ar uzviju, jo spēlētāji pieprasa ērti lietojamu, viegli saliekamu un ātri saprotamu spēlēšanas veidu, lai nezaudētu interesi par spēli.

Galda spēle. Pasūtītājs – DPD Latvija

Versija biznesa dāvanai

Laikus gatavojoties kādai īpašai uzņēmuma gadadienai vai citam svarīgam notikumam, iespējams izveidot unikālu dāvanu – ierobežotas tirāžas spēli, kas kalpo kā vērtīga biznesa dāvana. Ar šādu paņēmienu iespējams vairāk iepazīstināt ar savu uzņēmumu. Ja izdodas izgatavot spēli, kurai piemīt plaukta vērtības kvalitāte, dāvanas investīcija kalpos ilgtermiņā. Izstrādājot savu spēli svarīgi atcerēties, ka tai tiešām arī jākalpo kā spēlei. Tai jāiepatīkas cilvēkiem un galu galā – uzņēmuma komandai ir jābūt priecīgai to dāvināt saviem biznesa partneriem un klientiem. 

Jau gatava spēle – korporatīvā iepakojumā

Vēl viena versija biznesa dāvanai ir izveidot savu iepakojumu kādai no gatavajām spēlēm, izstrādājot īpašu dizainu cietajai kartona kastei. Šādā veidā iespējams izvēlēties jau pārbaudītu spēli, kura cilvēkiem patīk, kā arī samazināt risku dāvanai nesasniegt tās mērķi – pateikties par sadarbību. 

Sazinies ar mums un uzzini, kādas iespējas ir tavai iecerētajai spēlei!

Liene Vilcāne