Kas vienam asociējas ar industriālā laikmeta relikviju, citam ir spēcīgs pārdošanas kanāls. Tāpēc pirms atvadīties no materiāla, kas daudzus gadu desmitus vienam otram zīmolam tirāžas ziņā pārspējis Bībeles izdošanas rādītājus, rūpīgi izvērtējiet šī kanāla lomu kopējā mārketinga ekosistēmā.
Ņemot vērā kopējo darba ieguldījumu, kādu prasa labs katalogs, esam apkopojuši vairākus vērtīgus padomus, lai atvieglotu tā izstrādi.
1. Definēt, kāds būs jūsu katalogs drukātā veidā.
Ja pašā sākumā jau būsiet ieraudzījuši savu topošo darbu tā fiziskajā veidolā, aiztaupīsiet daudz pūļu un laika visiem iesaistītajiem. Sākot ar lappušu skaitu, papīra un tā biezuma izvēli, līdz atbilstošākajam stiprinājuma veidam – katra no šīm izvēlēm ietekmēs to, cik izdevies būs izstrādājums. Izvēloties līmētu, skavotu vai spirāļotu stiprinājumu, iespējams noteikt nianses, kuras jāņem vērā, veidojot kataloga dizainu. Tā piemēram, lai šķirstot katalogu, dizains visu laiku atrastos tam paredzētajā vietā gan kataloga sākumā, gan beigās.
2. Noteikt, kurš būs kataloga lietotājs un cik ilgu periodu.
Precīzi veidots katalogs spēj būtiski ietekmēt pārdošanas rezultātus. Tāpēc ja iespējams noteikt plānotā izdevuma lietotājus, tas noteikti palīdzēs gan ar funkcionalitātes, gan satura izvēlēm. Piemēram, katalogiem, kuri plānoti ilgstošākam laika posmam, jāizvēlas intensīvākai lietošanai piemērotāks papīrs, kā arī, iespējams, jādomā par papildu aizsargājošo pārklājumu kataloga vākiem.
3. Atrast balansu starp intuitīvi veidotu dizainu un informācijas daudzumu.
Katalogs tieši tāpat kā vizītkarte vai jebkurš cits zīmola drukas materiāls stiprina tā atpazīstamību, tāpēc maksimāli jācenšas veidot dizainu, kurā tā lietotājam ir viegli orientēties. Ar mūsdienīgi tīru dizainu un labu lasāmību jūs kataloga lietošanu padarīsiet par patīkamu kontaktu ar jūsu zīmolu. Šāda pieeja dizainam liek izvērtēt informācijas apjomu, kādu atspoguļojat pie katalogā iekļautajiem produktiem. Padomājiet, kura informācija atkārtojas, lai to varētu parādīt grafiski ar ikonu palīdzību.
4. Sarūpēt augstas kvalitātes attēlus, ikonas un logo.
Ar šī apjomīgā drukas materiāla palīdzību iespējams nepārtraukti eksponēt zīmolu, tāpēc nepieciešams parūpēties, lai vajadzīgajā kvalitātē būtu ne tikai īpašo foto sesiju un portetu bildes, bet arī visu produktu fotogrāfijas. Mazas izšķirtspējas bildītes diemžēl drukai nav piemērotas un vara sabojāt visu priekšstatu. Iesakām laikus pārskatīt visu plānoto kataloga struktūru un saplānot katrai sadaļai nepieciešamos materiālus – gan bildes, gan ikonas, gan logo.
5. Tehniski pārskatīt dizaina failu pirms drukas.
Par laimi pieredze rāda, ka, pārbaudot failu pirms drukas, iespējams atklāt dažādas nepilnības vai kļūdas, lai ieguldītais darbs būtu gatavā rezultāta vērts. Šī padoma ievērošana jūs var izglābt no kārtīgām nepatikšanām, ja sadarbosieties ar īstiem sava darba pārzinātājiem, kuri uzreiz identificēs visas vājās vietas. No vienas puses kataloga izstrādes projektā, tas ir brīdis, kad varētu šķist, ka lielākais darbs jau padarīts un nevari vien sagaidīt, kad varēsi atvērt pirmo kasti, kura uzvirmos ar tipogrāfijas un nepacietības smaržu. No otras puses visas ieguldītās pūles ir tā vērtas, lai vēl noslēdzošajā posmā ļautu profesionāļiem pārbaudīt visas svarīgās nianses. Tad iespējams ar tīra prieka un labi padarīta darba sajūtu šķirt katru nākamo lapaspusi.
Katalogu dizains, makets un tajā izmantotie fotoattēli ir “Orkla Latvija” mākslinieku veidoti.
Sazinies ar mums un uzzini vairāk par tieši tavam zīmolam piemērotiem katalogiem!
Salvijs Bilinskis