Iepakojums veido pirmo pircēja pieredzi ar produktu, kā arī iepazīstina klientu ar zīmolu un tā stāstu. Tāpat iepakojumam ir milzīga nozīme produkta atpazīstamībā, kas tālāk ved pie pircēju uzticēšanās konkrētajam zīmolam.
Mēs iesakām saviem klientiem pievērst vienlīdz svarīgu uzmanību gan iepakojuma konstruēšanai, gan arī grafiskā dizaina veidošanai. Bieži vien abās stadijās iespējams piešķirt kādas unikālas pazīmes, kas palīdzēs produktam atšķirties.
1. Padomājiet stratēģiski: kādus mērķus jūs vēlaties sasniegt ar iepakojuma palīdzību?
Varat sākt ar vienu no svarīgākajiem jautājumiem – kas atšķir jūsu produktu no citiem konkurentiem? Kāpēc pircējs izvēlēsies jūsu produktu un kas to veicinās vēl vairāk? Tāpat klienti dod priekšroku produktiem, kuriem ir pārdomāts un spēcīgs zīmola stāsts. Iekļaujot šo stāstu arī iepakojumā, veidojas daudz spēcīgāka un autentiskāka saikne ar pircējiem.
Izstrādājot iepakojumu, padomājiet par to, kur klients saskarsies ar jūsu produktu – veikala plauktā vai interneta vietnē? Kādā veidā un, galvenokārt, kādā izskatā produkts nokļūs pie pircēja mājās?
Tā kā iepakojums veido produkta veiksmes stāstu, ir vērts padomāt par kādu unikālu pazīmi, kas raksturīgs tieši jūsu produkta iepakojumam. Ideāli, ja to izdodas sasaistīt ar paša produkta atšķirīgajām pazīmēm.
2. Izvēlies īsto iepakojuma materiālu
Izvēlētais materiāls ietekmēs produkta izskatu, kā arī sajūtu, kad pircējs to paņems savās rokās.
- Kartons ir lieliska izvēle iepakojumiem, kuru galvenā funkcija ir produkta vizuāla prezentēšana. Tas ir videi draudzīgs iepakojums par saprātīgu cenu. Un šī materiāla apdrukas iespējas ir burtiski bezgalīgas. Kā formas un izmērus, tā krāsas un drukas efektus – katram produktam iespējams atrast tādas nianses, kuras tam būs visatbilstošākās.
- Gofrētais kartons ir piemērots tiem produktiem, kuriem nepieciešama papildus aizsardzība. Tie var būt gan ļoti trausli, gan arī ļoti smagi produkti. Šis materiāls ir izcili piemērots produkta drošai nosūtīšanai ar pasta vai kurjeru starpniecību. Savukārt attiecībā uz dizainu – iespējams gan apdrukāt pašu gofrēto kartonu, gan arī aplīmēt to ar citu materiālu no vienas vai abām pusēm.
- Cietā kartona iepakojums ir šikākā iepakojuma izvēle, kas var palīdzēt jūsu produktu padarīt par zvaigzni. Šī materiāla kastes garantē lielisku precizitāti, perfektu struktūru un nevainojamu izskatu. Tā izturību iegūst, cieto kartonu aplīmējot ar plānāku materiālu, kas, savukārt, pilda dizaina funkcijas.
3. Ar radošu dizainu liec iepakojumam runāt
Paturiet prātā savus mērķa pircējus gan veidojot iepakojuma konstrukciju, gan izvēloties tā radošo dizainu. Daudzkārt pieminētais zīmola stāsts iepakojuma dizainā palīdzēs veidot saikni ar pircējiem. Un ar īpašo pieredzi klienti labprāt dalās, tajā skaitā savos sociālajos medijos.
4. Nebaidieties eksperimentēt ar paraugiem un prototipiem
No sākotnējās idejas līdz īstajam produkta iepakojumam plauktā ir garš ceļš ejams. Un ne vienmēr pirmās ieceres būs tās, kuras atbildīs produktam un patiks pircēju mērķauditorijai. Tāpēc apbruņojaties ar laiku un pacietību. Zelta vērts ieteikums būs neatstāt iepakojumu uz pēdējo brīdi, veltot uzmanību tikai paša produkta radīšanai un izstrādei. Iepakojuma loma ir tikpat nozīmīga.
Mūsu komanda var nodrošināt jūs ar paraugiem un prototipiem, ļaujot pārbaudīt, vai iecerētā iepakojuma stratēģija sevi attaisno pirms jūs to parādāt visai pasaulei. Ar prototipu palīdzību būs iespējams noteikt, vai produkts labi turas iepakojumā un vai visi izmēri ir atbilst ražošanas, pakošanas un sūtīšanas prasībām.
5. Esiet reāli un padomājiet, kur nonāks produkta iepakojums
Atbildīgiem zīmoliem noteikti interesēs, kur paliks iepakojums pēc produkta izmantošanas. Tāpēc iespējams šo vērtīgo vadlīniju ņemt vērā gan izvēloties iepakojuma materiālus, gan drukas tehnoloģijas. Kartons ir lielisks materiāls atkārtotai pārstrādei, turklāt papīra industrija atbilstoši sertificē ilgtspējīgu koksnes materiālu izmantošanu.