1. Mārketinga materiālu pakošanā un komplektēšanā tiek noslogoti citu nodaļu darbinieki.

Visbiežāk mārketinga kolēģu gūstā krīt foršās biroja vadītājas, kuras izpalīdz dažādu materiālu šķirošanā, pakošanā un sūtīšanā, jo kampaņa sākas jau rīt un visu ir noteikti jāpaspēj izsūtīt. Pavisam bēdīgi, ja šie rokdarbi jāpabeidz pēc darbalaika vai darbiniekiem jānāk speciāli brīvdienās, jo pasākumiem ir tendence notikt nedēļas labākajā daļā.

2. Mārketinga materiāli aizņem birojā daudz vietas, tā ir grūti pārvaldāma republika un tajā īsti neviens neorientējas kopš uzņēmumā vairs nestrādā tas kārtību mīlošais kolēģis, kurš to ieviesa.

Esam godīgi, plānojot biroju, reti kurā gadījumā tiek ieplānota noliktava materiālu glabāšanai. Tiek izmantotas mārketinga nodaļas telpas vai citas platības birojā un nav jau īsti arī tā, ka šo materiālu kopums izskatītos tik reprezentatīvi, cik to vēlētos interjera dizainers, kuram samaksājāt par biroja iekārtošanu. Parasti vēl šajā materiālu juceklī atrodami pavisam veci materiāli, jo kādam bijis žēl tos nodot pārstrādei ar veco labo domu “gan jau kādreiz noderēs”. 

3. Kad steidzami nepieciešams kāds konkrēts mārketinga materiāls, izrādās, ka tas ir beidzies un tā ražošanu neviens nav pasūtījis.

Birojā ir beigušās aploksnes. Izmisīgus skatienus mij biroja vadītāja un mārketinga nodaļas darbinieki. Kuram bija jāpasūta? Kad bija jāpasūta? Un vēl jau jāpamaina dizains, jo mainījies biroja telefona numurs. Šādas un līdzīgas ikdienas ainas gadās ar dažādiem materiāliem un pēc cūcības labākajiem likumiem tas notiek ļoti steidzamos vai krīzes brīžos.

4. Norisinās uzņēmuma valdes sēde un nākas konstatēt, ka dažādi uzņēmuma mārketinga materiāli izskatās atšķirīgi.

Blakus sēdošo kolēģu vizītkartēs uzņēmumu logotips ir atšķirīgās tonalitātēs, kāds no kolēģiem, kas reti piedalās šādās sapulcēs, ierodas ar pierakstu kladi, uz kuras ir vecais uzņēmuma logotips. 

5. Kampaņas norises laikā atklājas situācija, ka plakāti jau ir beigušies, bet nekur vairs nav atrodams pēdējais saskaņotais fails.

Dizaina koncepti tiek sūtīti šurpu turpu e-pastos, failu nosaukumi ar versijām “final”, “gala”, “pedejais” vai “ pats pedejais 2021” galīgi nepalīdz sameklēt īsto versiju. Pavisam traki ir tad, ja ar šo failu strādāja kāds kolēģis, kurš vairs nav kolēģis un neviens to vairs nevar atrast.

6. Cenas, kuras norādītas pavadzīmē, ir augstākās par cenām, kas bija iekļautas sākotnējā piedāvājumā. Mārketinga budžets vienmēr pārsniedz plānoto.

Izrādās, ka iepirkumā bija norādīts papīrs, nebija norādīts, ka nepieciešama folijspiede un tirāža izrādījās daudz mazāka, nekā sākotnēji plānots. Kaut vai no malas varētu šķist, ka mainījusies tikai niansīte, tas būtiski mainījis nepieciešamo ražošanas tehnoloģu vai apstrādi un cena nu jau ir pavisam cita.

7. Ir piektdienas vakars. Jūsu mārketinga kolēģi ir laimīgi nosūtījuši drukas failu ražošanai, kad īsi pirms iziešanas no biroja viņi saņem ziņu, ka fails nav pareizi sagatavots.

Parasti šajos gadījumos dizainers jau ir devies brīvdienās, pļauj laukos zāli vai ir koncertā un nav pieejams. Bet jums tas nozīmē īstu katastrofu, jo ieplānotais, izšķirošais drukas materiāls nebūs un jūsu prāts ir pārāk koncentrējies uz šo krīzi, lai spētu izdomāt kādu citu labu risinājumu.

8. Kampaņu īstenošanai tiek izmantots plašs mārketinga materiālu apjoms un tie tiek pasūtīti pie dažādiem ražotājiem. 

Lai saražotu visus materiālus tiek patērēts daudz laika un enerģijas, materiāli visi tiek piegādāti vienlaikus un tad sākas lielais dalīšanas, šķirošanas un pakošanas darbs. Pats noslēgums ir visinteresantākais, kad izšķiras visu vai neko – paliks kādi materiāli pāri vai kaut kas pietrūks.

9. Loģistikas un ražošanas grafikiem tiek veidotas garas un sarežģītas tabulas.

Lielākoties katrs veikals, filiāle vai franšīze, kurai jāsūta mārketinga materiāli, ir atšķirīga no citiem – gan izmēru, gan materiālu klāsta ziņā. Jo vairāk šo objektu un materiālu ir, jo vairāk laika un prasmju tas prasa mārketinga komandai tikt ar to galā. Kāds šajā tabulā orientējas, kāds orientējas labi un kāds tajā pazūd pilnībā.

10. Gribētos, lai mārketinga kolēģiem ir vairāk laika stratēģiskai plānošanai.

Ikdienas darbību izpilde aizņem pārāk daudz laika, plānošanas sanāksmēs uzņēmums nepagūst visu saplānot vai mārketinga kolēģiem jau jāsteidzas pie citiem pienākumiem.

Sazinies ar mums un uzzini vairāk par tieši tavam uzņēmumam piemērotu drukas vadības risinājumu!

E-pasts:

armins@urberg.lv