Viena no mārketinga patiesībām ir būt tur, kur ir tavs klients. Un realitāte ir tāda, ka vecais, labais drukātais kalendārs joprojām uzticīgi pilda savu funkciju un cilvēki to lieto. Reizēm vienam cilvēkam pat ir vairāki kalendāri dažādās vietās – birojā, mājās, garāžā vai citur. Turklāt drukātais kalendārs draudzīgi sadzīvo ar ikvienu elektronisko laika plānošanas sistēmu.

3 padomi, ar kuriem sākt kalendāra plānošanu
Vēl pirms sākat darboties ar dizainu, iesakām tikt skaidrībā ar šādiem jautājumiem:
- Kāds būs jūsu iecerētais gala produkts un kādam mērķim tas kalpos? Kuriem cilvēkiem jūs veidojat kalendāru?
- Kādu informāciju vēlaties kalendārā iekļaut? Pieredze rāda, ka ļoti daudzos gadījumos vietas vēlamajai informācijai pietrūkst. Tāpēc iesakām pašā startā noteikt: kā parādīsiet svētku dienas, vai vēlaties izcelt brīvdienas, vai un kā parādīsiet vārda dienas, vai jums ir nepieciešams starptautisks kalendārs un jāiekļauj citi nozīmīgi datumi? Varbūt vēlaties iekļaut mēness fāzes un parādīt, cikos katru dienu saule lec un riet? Iespējams uzņēmuma kalendārā parādīsiet, kad katram kolēģim ir dzimšanas diena?
- Kāds būs kalendāra izmērs un forma? Otrajā punktā izvēlētais informācijas apjoms palīdzēs pieņemt pareizo lēmumu, lai kalendārs būtu labi salasāms un pārskatāms.
Pietiek ar vienu skatienu, lai noorientētos
Kalendāra lietošana noteikti ir paradums un mēs visi jau esam pārbaudījuši, cik vienkārši vai sarežģīti ikviens no mums var tos mainīt. Kalendārs mums sniedz šo iespēju ar vienu acu skatienu žigli noorientēties – kāda šodien ir diena, kāds datums ir nākamo trešdien un galu galā – kam šodien ir vārda diena. Jā, patiesi – svarīgu datumu atzīmēšana un piezīmju veikšana ir vēl viena kalendāra priekšrocība, kurā apvienojas ar roku veikta pieraksta, smadzeņu un nervu sistēmas darbības, kā arī ar acīm saskatāmu lietu maģija. Ikviens ieraksts, ko veicam ar savu roku, daudz labāk patiek atmiņā un pastāv lielāka iespēja, ka mēs to izpildīsim.

Laika plānošana un uzņēmuma kultūra
Kvalitatīva un funkcionāla kalendāra izveidošana prasīs laiku, tāpēc lēmumu būt vai nebūt drukātam uzņēmuma kalendāram vēlams plānot laikus. Tikai katra uzņēmuma darbinieki vislabāk zinās savu kultūru plānošanai un lēmuma pieņemšanai, lai nenonāktu nepatīkamā situācijā ar trūkstošu materiālu nedēļu pirms Ziemassvētkiem vai arī ar kādu citu zīmolu kalendāriem darbinieku kabinetos. Un izvērtējiet, vai tiešām šī ir tā kauja, kura jums ir jāizcīna, ja kolēģiem darba veikšanai un ne mazāk svarīgi apmierinātībai ir vajadzīgs glīts, drukāts kalendārs.
Uzmanība veselam gadam
Pārdomāti un forši kalendāri saņem uzmanību no tā lietotājiem veselu gadu, tāpēc mārketingam ir plašas iespējas tos izmantot dažādiem mērķiem. Atrodoties kāda uzņēmuma vidē, pievērsiet uzmanību tam, vai jūs pamanāt kādu kalendāru un kādu iespaidu tas jums atstāj.
Vai kalendārs var būt par vēlu?
Stratēģija un radošums ir ikviena mārketinga soļa pamatā, tāpēc arī tad, ja neesat paguvuši cēlienā no melnās piektdienas līdz Jaunajam gadam atrast laiku vecajam labajam plānotājam, jums joprojām ir daudzas iespējas. 1.janvāra vietā kā kalendāra sākumu varat izvēlēties uzņēmuma jubilejas datumu vai jaunā finanšu gada sākumu. Iespējams ir pavisam cits zīmīgs notikums, no kura jūsu kolēģi un klienti var sākt skaitīt laiku. Svētku laiks jau ir dāvanām bagāts, tāpēc iespējams ar atšķirīgu kalendāru varat radīt pavisam īpašu dāvināšanas laiku.

E-pasts: marija.eglite@urberg.lv
Sazinies ar mums un uzzini vairāk par tieši tavam uzņēmumam piemērotiem kalendāriem!
